No parlar de l’1-Oct a classe és obviar la realitat

Belén Tascon
Presidenta de la FaPaC

  • Com viu la FaPaC el moment actual de l’escola?
  • Tenim un model que tothom comparteix. Els nostres docents no adoctrinen. Si l’1-Oct hi va haver un referèndum, és normal que a classe se’n parli. La pedagogia va d’això: de les coses concretes a les generals. S’ha de reconèixer la llibertat d’expressió i de càtedra. No és l’escola catalana qui ha introduït la religió catòlica al currículum. Si parlem d’adoctrinar, podríem parlar d’això, no?
  • S’havia de parlar a classe de l’1-Oct?
  • No parlar-ne és obviar la realitat. Parlar d’una cosa no vol dir posicionar-se. La realitat no es pot amagar. Tots els nens l’han vist i cadascú l’observa d’una manera diferent. Cada família és diferent. Això és llibertat d’expressió i parlar del que passa és pedagogia. Si no es parla del que està  passant, què es fa a l’escola? Una altra cosa és garantir el respecte a la pluralitat.
  • Moltes queixes d’adoctrinament venen de les famílies. A la FaPaC heu notat un augment de queixes?
  • No. Quan la denúncia és fer un titular periodístic, això realment és denunciar? Hi ha intencionalitat per part d’alguns de fomentar la fractura social.
  • Com afecta a l’escola, l’article 155?
  • El que pot passar és que algunes partides pressupostàries quedin afectades. L’any que ve anirem amb pressupostos prorrogats i passarà temps fins que es formi govern.
  • Què en pensa que les eleccions siguin un dijous?
  • Hauria de ser un dia no laborable per a tots. Les famílies treballem. No tothom vota on treballa i on viu. Això dificulta la conciliació familiar i laboral. El missatge que es dóna és que no passa res si un dia es tanca l’escola i els alumnes perden un dia. ¡Sí que passa!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.